דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חקלאי? גם אתה יכול לגייס הלוואה בערבות המדינה! 

מאת    [ 13/12/2016 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2042 פעמים ]

ענף החקלאות בישראל ממשיך להיות אחד מעמודי התווך של הכלכלה, אך עם זאת, הוא סובל מהרבה בעיות בשנים האחרונות. המשבר העולמי הכלכלי והירידה בביקוש לסחורות חקלאיות המגודלות בישראל גרר ירידה ענפית בהכנסות, מה שהכניס לקושי הרבה יותר חקלאים כאן בישראל. עם נוסיף לכך את התדרדרות תנאי מזג האוויר כתוצאה מההתחממות הגלובלית, תקופות ארוכות יותר של שחין ומצד שני גשמים מרובים שיורדים בזמן קצר, הולכים ופוגעים בגידולים חקלאים.

אחת הפתרונות של המדינה בסיוע לחקלאים בישראל היא בעזרת אפיק הקרן בערבות המדינה אשר מעניקה אשראי זול לעסקים בדמות הלוואה בערבות מדינה דרך מספר בנקים. חקלאים היום יכולים לפנות לשני מסלולים בכדי לגייס את ההלוואה מהמדינה.

מסלול רגיל – המסלול הרגיל של הקרן בערבות המדינה הפתוח לכלל העסקים הקטנים והבינוניים. ניתן לגייס הלוואה בסכום של עד 500 אלף שקלים לטובת השקעה או הון חוזר בערבות של 75% מהמדינה. הפריסה ל-5 שנים עם ריבית של עד פריים+3.5%.

מסלול חקלאים ייעודי – המסלול מתאים לחקלאים אשר מגדלים אך ורק תוצרת חקלאית טרייה (ירקות ופירות). דרך המסלול אפשר לקבל הלוואה של עד 500 אלף שקלים כמו במסלול הרגיל, אך עם ערבות מדינה של 90%, או הלוואת בלון של עד 350 אלף שקלים לשנה.

ההלוואות לחקלאים מהמדינה מוענקות בימים אלו דרך אחד הבנקים הבאים: בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות, בנק מרכנתיל דיסקונט ובנק אוצר החייל. מומלץ לפנות לחברת ייעוץ עסקי ובדוק את סיכויי החקלאי לקבל הלוואה מהמדינה. המדינה מנסה בימים אלו לתמוך בחקלאים כמה שיותר, והכל בעידוד משרד החקלאות. קרן הסיוע לעסקים עוזרת לעשרות עסקים קטנים ובינוניים בכל חודש, וגם חקלאים יכולים לקחת חלק.

למה חקלאים צריכים הלוואה בערבות מדינה?

חקלאים רבים פונים למסלול הלוואות בערבות מדינה לחקלאים ממגוון רחב של סיבות, חלקן משותפות לכלל העסקים קטנים וחלקן כתוצאה מפעילות ענף החקלאות.

כמו כל העסקים הקטנים גם חקלאים לא תמיד מחזיקים בתזרים המזומנים לממן השקעה גדולה בעסק, כך למשל אם יש צורך לרכוש טרקטור גדול חדש או להחליף ציוד חקלאי כזה או אחר. אז פתרון של הלוואה מהמדינה יכול להיות בדיוק מה שהחקלאי צריך.

נוסף על כך, רוב החקלאים מגדלים גידולים עונתיים. למשל חקלאים שיש להם פרדסים לא משווקים סחורה בקיץ וההיפך חקלאים שמגדלים רק פירות קיץ. העונתיות הזאת מאלצת את החקלאים לגייס הלוואות גישור יקרות בכדי להתמודד עם עלויות הגידול בחודשים שההכנסות חלשות. הלוואה מהמדינה יכולה להוות תחלופה טובה להלוואות הגישור היקרות מהבנק.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב